mandag den 25. maj 2015

Dronning udvælgelse + fødselsdag

Hejsa derhjemme!
Jeg tænkte at jeg lige ville komme med en hurtig opdatering nu hvor jeg alligevel lige havde tid til det :)

Her den 15 april havde jeg min såkaldte dronning udvælgelse på min skole. Kan i huske jeg skrev om festen for studerende i begyndelsen af mig år?
Det jeg havde her i april er ligesom begyndelsen på den fest. Man starter med en udvælgelse i hver skole i Jujuy, så dronningen fra hver skole i hovedstaden af Jujuy, så hver dronning i resten af provinsen og den nationale.
Jeg var så heldig at jeg kunne få lov til at deltage i den her dronning udvælgelse, selvom jeg naturligvis ikke kunne vinde.. De skal jo bruge dronningen senere til den næste udvælgelse, og prinsesserne skal op på Carnavals vognen/Carroza'en.
Men fordi vi er udvekslings studenter fik vi alligevel priserne 'ambassadør af ungdom', som der er tradition for at give til udvekslings studenterne.

I min skole havde vi den første udvælgelse af året, så der var rigtig meget opmærksomhed/vi skulle lave en hel masse ting.
Allerede to uger før begyndte vi med at gå til diverse radioer, photoshoots og lave forskellige videoer.. Vildt fed oplevelse, selvom der ikke rigtigt var tid til andet i de to uger :D
På selve aftenen tager de fleste piger til en frisør for at få ordnet hår og makeup, men vi udvekslings studenter valgte at blive hjemme, spare pengene (pengene kan jo bruges på at rejse i stedet for!) og gøre det os selv. Så jeg lagde makeup på os alle 3, og så hjalp søsteren til Camille (Den ene udvekslings student) med at krølle hår.
På selve aftenen skulle vi bla. danse, gå for at vise os frem, og så til sidst udvælgelsen.
I kan søge på 'eleccion reina Santa Barbara 2015' på youtube for at se en video for at beskrive det lidt bedre.. Der kan i også se dronningen ;)



Fødselsdag!
Det var en meget speciel oplevelse.. Meget anderledes.
Dagen før min fødselsdag var jeg ude og spise aftensmad med min gamle familie. På selve dagen sang min klasse for mig, nogen få gav mig gaver, jeg var ude og spise middag med min familie og senere på dagen mødtes jeg op med Seri som, sød som hun er, havde lavet en fødselsdags kage til mig (en hel tiramisu!)
Alt i alt var det en rigtig hyggelig dag, selvom at jer derhjemme var savnet <3
Til gengæld ved jeg at jeg vil komme til at savne alle her i Jujuy til min næste fødselsdag.


Papá og jeg

Et bander vores søde veninder havde lavet <3

Den der dans vi skulle lave

Et mindre godt billede, men det så sådan ud. Blomsterkranskrone og buket, og så sådan en ting over skulderen, hvor der stod 'ambassadør af ungdom' og så fik vi nogen små gaver ved siden af.

Sekunder før udvælgelsen står mig og Luzia og holder i hånden med alle de andre.. Gode minder <3

Vi var 31 piger, her ser i omkring halvdelen. Hende i den grønne kjole blev udvalgt til dronning :)

Fra venstre: Mig, Luzia og Camille

Med min date, Juampi.

Close up

Nogen af pigerne + mor..
Fra venstre: Marie, Tyna, mor, mig, Seri og Camille

Når man skulle gå var vi nødt til at gå to og to, fordi der var få mange fra min skole :)

<3





Min fødselsdagskage, lavet af sødeste Seri. Hold da op jeg vil savne den pige!

1 kommentar:

  1. Hej Nanna!
    Jeg er en pige på 14 der er meget gerne vil være udvekslingstudent om 1 1/2 år og jeg tænkte om jeg ikke måtte stille dig nogle spørgsmål til vores skoleavis?
    K.H. Emilie

    SvarSlet